Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
כללי

הכל על יקב סוסון ים

דירוג של 0 ביקורות:
0.0/5

(דרג/י)

כתובת: יקב סוסון ים בע״מ

אתר כל יקב אוסף מידע על יקבים ברחבי הארץ ומציג אותם בצורה מרוכזת, נוחה וברורה. עם זאת, אתר כל יקב אינו מהווה אתר רשמי של מי מהיקבים שמופיעים באתר ולכן, רמת הדיוק של התוכן יכולה ללקות בחסר. לפני שמחליטים לאן נוסעים, יש להתעדכן בנכונות הפרטים מול היקב עצמו.

שיתוף:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ

קצת על יקב סוסון ים

הפרמטר הראשון הקובע את איכות היין הוא איכות חומרי הגלם. בשנת 2000 נטע יקב סוסון ים כרם אורגני במושב בר גיורא. המגמה הייתה להתבסס על תוצרת עצמית, כמקובל ביקבים המכובדים בעולם, וכך להגיע לאיכות מקסימלית של הענבים.

מושב בר גיורא נמצא בהרי ירושלים, בגובה 700 מטר. ממישור החוף והשפלה מובילה אל המושב דרך נופית מתפתלת, מהיפות באזור, כאשר לאורכה, בחלקה האחרון, ניתן לראות גם את כרמי היקב.

כרם בר גיורא מעובד באמצעים אורגניים מיום נטיעתו, בשנת 2000. נטיעה צפופה מהמקובל בארץ – 550 גפנים לדונם, יוצרת תנאי עקה (stress) על הגפן. אופן נטיעה זה, בנוסף למשטר השקיה ספרטני, מביא ליבולים נמוכים ביותר. בנוסף על היבולים הנמוכים, משפיעים תנאי הגידול גם על גודל הענב האינדיבידואלי – לאמור: בכרם זה מתקבלים ענבים קטנים, עד כדי גודל של אפונים ירוקים. כתוצאה מכך יחס הקליפה לנוזל (שטח פנים לנפח) גדול באופן משמעותי לטובת הקליפה. השורה התחתונה היא שהכרם נותן פרי מרוכז מאד בטעמים. איכויות אלה מוצאות ביטוי ישיר ביינות של יקב סוסון ים.

הזנים שניטעו כוללים שנין בלאן, סירה, זינפאנדל, גרנאש, מורוודר ופטיט סירה. זנים אלה מהווים את הבסיס ליינות היקב, שנושאים בדרך כלל שמות של אומנים שאינם איתנו: לנון, המינגווי, פליני, אנטואן (דה סנט אקזיפרי), ואחרים.

"I am a servant of my grapes"

בבסיס הפילוסופיה של עשיית היין ביקב, עומד מושג ה- Independent Film-making: מושג  מעולם הקולנוע, שמבטא בגרסתו הפנאטית ריכוז מספר רב של תפקידים בידיו של אדם אחד. זוהי המציאות ביקב סוסון ים. אולם מעבר לריבוי התפקידים המשמעות היא זו: יצירה טוטאלית. מערכת קבלת ההחלטות מושפעת אך ורק מהשאיפה לאיכות מקסימלית. אין מקום לפשרות.

הפילוסופיה המעשית מתבטאת בהתערבות מינימליסטית של היינן. אין כוונה לעצב את היין, לשלוט ולכוון את תהליכי הייצור כך שיתקבל יין זהה מידי שנה. הענבים- איכותם וזהותם בבציר נתון, הם אלה שמעצבים את היינות של אותה שנה. השלב היחידי בו קיימת התערבות ברורה היא קביעת הבלנד, קרי תערובת הזנים של היין בבציר נתון. מעבר לזאת מופנית תשומת הלב העיקרית בתקופת ההתיישנות של היין בחביות, לשמירה האיזון של המרכיבים השונים: "פרי", "חבית" – טעמי עץ, חמיצות,  אלכוהול.

מה מיוחד ביקב סוסון ים?

אנו שמחים לארח את מי  שמתעניינים ומתעניינות ביין, ורוצים להרחיב את היכרותם עם אין סוף הריחות והטעמים המסתתרים בכוס.

בעינינו, "סוסון ים" הוא מעין אטלייה או סטודיו ליין; מקום העשייה עצמה, שבו חביות ומכלים גלויים לכל כאילו הם שפופרות צבע שחלקן פתוחות, פזורות לצד קנבסים על חצובות, חלקם כמעט לבנים. סטודיו ולא גלריה לאומנות מצוחצחת ומבריקה או "מרכז מבקרים".

מה זה אומר?

אין ביקב מרכז מבקרים per se. המרחב אליו תכנסו, ובו נשמח לארח אתכם משמש אותנו בימי חול כמקום ייצור היין; קודש הקודשים שלנו. ביקב סוסון ים תקבלו הסברים על זני ענבים, עיבוד הכרמים, תהליכי הייצור ועוד. בשמחה נטעים אתכם מהיין שלנו ונענה על כל שאלה בנושא היין.

היקב איננו בית קפה או בר יין. אם אתם חפצים במקום לבלות בו שעה ארוכה, לשבת עם חברים על כוס יין ופלטת גבינות – נתקשה לספק את הצורך הזה. אין לנו סלסלות פיקניק או כיבוד אחר. נשמח להמליץ לכם על יקבים אחרים במטה יהודה המציעים אופציה כזו.

טעימת יין במסגרת ביקור ביקב סוסון ים כוללת טעימת חמישה סוגי יינות ועלותה 50 ₪. בקניית שלושה בקבוקים ומעלה לכל אדם – עלות הטעימה מתקזזת.

הביקורים בשבתות מתקיימים בכל שעה עגולה: 11.00, 12.00, 13.00, 14.00 ויש לתאם מועד הגעה.

לקניית יין, להזמנת אירוע או לתיאום ביקור ביקב ולכל נושא שקשור ביינות סוסון ים – נשמח לשמוע מכם במייל או בטלפון, לאורלי:

info@seahorsewines.com

054-4843495 או 02-5709834

מה אפשר לעשות ליד יקב סוסון ים?

נחל קטלב- בהרי ירושלים מתפתל לו נחל הקרוי על שם עץ שאגדות רבות נקשרו בשמו – הקטלב. הנחל משלב הליכה קרירה בין מעיינות וסבך, בד בבד עם נוף הרים ירושלמי ירוק ומרשים.

מאגר בית זית- אל מאגר בית זית כדאי להגיע אחרי גשמים, אז נחל שורק מנקז את מימיו אל המאגר והוא מתמלא מים. מבט על האגם המלאכותי העונתי בעמק מוצא נותן תחושה שקפצתם רגע לחו"ל

נחל המערה וחורבת בית עיטאב- מסלול רגלי יוצא מבחניון הקטלב או מהכניסה לנס הרים. השביל עובר בחורבות הכפר בית עיטאב. מטספ אל חורבת בית עיטאב, שם תצפית מופלאה לכל עבר. השביל יורד אל נחל המערה, מערת התאומים.

מערת הנטיפים- בשמורה שטח חורש טבעי נרחב ומערת הנטיפים הגדולה והיפה במערות הארץ. הכניסה לבטן האדמה מאפשרת ביקור בעולם אגדות קסום ומופלא של פסלי אבן מעשה ידי הטבע. נטיפים וזקיפים בשלל צורות מעוררים את דמיונם של גדולים וקטנים ומבטיחים חוויה מרהיבה.

 

ביקורות על יקב סוסון ים

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

מה כתבנו על יקב סוסון ים בבלוג?

לצערנו אין כרגע תוצאות
API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.

שעות פעילות

יום ראשון סגור
יום שני סגור
יום שלישי סגור
יום רביעי סגור
יום חמישי סגור
יום שישי סגור
יום שבת 12:00–15:00

איך מגיעים?

טלפון: 0555607012
האם את/ה בן/ת 18 לפחות?

אתר זה מיועד למשתמשים בגיל 18 ומעלה בלבד. בסגירת חלון זה והמשך גלישה באתר הנך מאשר/ת שאת/ה עומד/ת במגבלה זאת. אם טרם הגעת לגיל 18, אנו מבקשים ממך לצאת מן האתר באופן מיידי.

יש מצב שנוכל לתת לך הטבה שווה ממש :)

מצטרפים לניוזלטר (רשימת התפוצה שלנו) ומקבלים עדכונים על הטבות, מבצעים וטיפים שווים לפני כולם!

לא בקטע של ניוזלטר? אנחנו מקיימים מלא פעילויות גם בקבוצת הפייסבוק שלנו: הגרלות, הטבות והמלצות שוות! זה ממש קל וממש מהיר להצטרף, עדיין לא מאוחר 😎

רוצים לשלב בטיול שלכם חוויה נוספת? בקרו באתר שלנו לעגלות-קפה! ☕

יש מצב שיש לנו אחלה הטבה בשבילך!

איך מקבלים? משאירים לנו כתובת מייל ושם, אנחנו נדאג לשאר. לפעמים יש לנו הטבות ייחודיות גם עבור יקבים אחרים אז שווה להשאר מעודכנים.

דילוג לתוכן