רשימת יקבים פתוחים בשבת - מעודכן ל-2023

ג׳ונו

דירוג לפי 0 ביקורות:
0.0/5

יקב מומלץ

פתוח בשבת

ג'ונו הוא מוסד תל אביבי ותיק מ 2009, מצדו האחד הוא בר יין בסגנון רומאי קלאסי המציע מגוון רחב של יינות ומצדו השני בית קפה המציע קפה משובח ותפריט עשיר ומגוון.

יקב היוגב 8

דירוג לפי 2 ביקורות:
4.5/5

יקב מומלץ

פתוח בשבת

יקב היוגב 8 הינו יקב בוטיק הנמצא במושב היוגב שבעמק יזרעאל. סיפורו של יקב היוגב 8 מתחיל כמה דורות לאחור ,ומשקף את חיבור המשפחה לאדמה ולחקלאות כשמו של היקב.

יקב כרם מוסקט

דירוג לפי 2 ביקורות:
4.6/5

יקב מומלץ

פתוח בשבת

כרם המוסקט שעל שמו היקב נמצא במשק של משה פארן במושב מישר, משה – חקלאי ואיש הייטק חבר לנתן ליפשיץ, יוצר סרטים ויינן וביחד הקימו יקב בוטיק קטן. היקב מייצר יינות בלנד מורכבים בעיקר כי עבור היוצרים מכרם מוסקט היין הוא שפה.

יקב מישר

דירוג לפי 2 ביקורות:
4.6/5

מתאים לאירועים

יקב מומלץ

פתוח בשבת

יקב מישר הוא יקב משפחתי קטן סמוך לחוף הים התיכון בישראל. זהו יקב קטן לעשיית יין איכותי לטובת אוהבי היין. כל התהליכים של עשיית היין נעשים על ידי בני המשפחה. החל בגיזום, השקייה, דישון והדלייה, המשך בבציר, סחיטה והתססה, וכלה ביישון, בִּיקבוּק, ואפילו עיצוב הבקבוק והתווית. יינות מישר נעשים אך ורק מענבי מישר, הגדלים בחלקה שמאחורי היקב.

יקב גלאי

דירוג לפי 2 ביקורות:
4.6/5
ניר עקיבא

יקב מומלץ

פתוח בשבת

יקב גלאי GALAI נוסד בשנת 2002 ע”י סיגלית ואסף גלאי, חלוצים בתחום גידול ענבי-איכות ליין בנגב הצפון-מערבי, בעידן היין שהחל להתפתח אז בארץ. ב-1996 נרכשה נחלה (יחידת משק) מוזנחת ומלאת קוצים, שאיש לא התגורר בה כבר שבע שנים. בעמל רב, בנחישות ועם הרבה סבלנות המשק החל לפרוח ולשגשג.

יקב משק אופיר

דירוג לפי 0 ביקורות:
0.0/5
אלון הגליל

יקב מומלץ

פתוח בשבת

אנחנו משק אופיר מאלון הגליל- יקב בוטיק, כרם ומכוורת. מוזמנים אלינו למרכז המבקרים של המשק, הבנוי בקתת עץ ייחודית מהרי האפלצ'ים בוירג'יניה, בו תוכלו לטעום ולרכוש ממגוון היינות והדבשים שלנו וכן ליהנות מסיורים מודרכים, חוויה זוגית של טעימות יין עם גבינות ולחם ומארזי פיקניק מפנקים. נשמח לספר לכם אודותינו ולאפשר לכם להתמסר לאווירה פסטורלית ונעימה בחורשת האקליפטוס שלנו או להכיר את הטעמים שלנו דרך חנות האינטרנט אשר פתוחה לרכישה ומשלוח עד הבית.

פספנו יקב שפתוח בשבת שחייב להופיע?

חשוב לזכור שגם אנחנו בני אדם (😊) ושלפעמים אנחנו עושים טעויות. מרגישים שחסר כאן יקב מסוים? דברו אתנו ונדאג להוסיף אותו לאתר במהירות – לחצו כאן ליצירת קשר.

יקבים פתוחים בשבת

🍷 כדאי לברר אם יקבים שפתוחים בשבת מקבלים ילדים ובעלי חיים ובכך לצאת לטיול משפחתי.


🍷 יקבים שפתוחים בשבת אינם כשרים ולכן, מגישים אוכל לא כשר- יש לשים לב לכך.

יקב פתוח בשבת

יקבים מעולים ליום שבת

אנחנו מבינים שבעידן בו הדרך היחידה לאפשר בילוי ביקבים, מלכתחילה, היא בעבודה קשה ומסביב לשעון- לא כל כך מתאפשר ללכת אליהם במהלך השבוע. קצת מבאס שאת רוב הטוב הזה, של בילוי ביקבים, ניתן לצרוך במהלך השבוע, אבל יש לא מעט יקבים שמאפשרים ביקורים ובילוי גם בימי שבת.

בעמוד זה ריכזנו את רשימת כל היקבים שבהם ניתן לבקר, לקיים פעילויות ואפילו אירועים- ביום שבת.

איך בוחרים את היקב המתאים לכם?

אין ספק שחוויה בכל סוג של יקב תהיה מהנה לחלוטין, אך לפעמים יש כמה משתנים שיכולים לעשות את ההבדל בעבורכם. בחירת יקב מתאים היא דבר אינדיווידואלי, שמשתנה בהתאם לצרכים שלכם מהיקב ומה שאתם מנסים לחוות מהביקור בו. לכן זה הזמן לשאול את עצמכם מה חשוב לכם שיהיה ביקב. האם אתם מכוונים לאזור מסוים בארץ, הושבה בחוץ, הגשה של אוכל, כשרות, יקב שיתאים לקיום אירוע, יקב נגיש ועוד. תוכלו לחפש לפי המסננים שנמצאים אצלנו באתר, על מנת להקל על עצמכם במציאת היקב המתאים.

המיקום ישפיע על החוויה שלכם

מיקום היקב מהווה את הפונקציה בין הכי חשובות, כאשר בוחרים יקב. אחת הסיבות העיקריות היא שחוויה ביקב תמיד מלווה בישיבה בחוץ, לצד הכרמים שנשקפים מחצר היקב. לכן תהיו בטוחים שיש הבדל בין יקב שממוקם בצפון או בדרום, כאשר כל אחד מהם יספק חוויה ונוף מהפנט שונה לחלוטין.

בנוסף המיקום של היקב צריך להיות מספיק נוח וקרוב למקום שאליו אתם חוזרים. קחו בחשבון שנסיעה ברכב לאחר שתיית אלכוהול לא רק אסורה, היא גם מסוכנת ולא מומלצת בכלל. בדיוק בגלל זה עדיף שתמצאו יקב שתוכלו להגיע אליו באמצעות מונית או תחבורה ציבורית אחרת, או אפילו שאחד ממכם יהיה הנהג התורן. אך גם במקרים בהם יש נהג תורן, זה לא הכי נחמד לנדב אותו לנהיגה וגם לסחוב אותו ליקב במרחק שעתיים נסיעה. במידה ואתם לא מוצאים פתרון, תמיד תוכלו לעשות מיני חופשה ולהישאר במקום אירוח קרוב ליקב, לפחות ללילה.

מה לבדוק בהמלצות על היקב?

קריאת המלצות לפני נסיעה ליקב היא לא הכרחית, אבל תמיד כדאי לשמוע מה יש למבקרים אחרים לומר על המקום. כך תוכלו לקבל תמונה מלאה יותר על רמת השירות ביקב, מה היינות המומלצים מחוויות של מבקרים, מה הן שעות העומס, האם יש צורך בהזמנת מקום מראש ואפילו אם יש גמישות בתפריט לרגישויות מסוימות. 

בנוסף אם ביקרתם ביקב ואתם מרגישים שיש לכם מה לתרום למבקרים הבאים, תמיד תוכלו להשאיר המלצה או ביקורת משלכם.

באיזה הרכב מומלץ לנסוע ליקב?

ביקור ביקב יוכל להתאים לכל הרכב שתבחרו. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת ונעימה למפגש משפחתי, מפגש עם חברים או חברות, או אפילו דייט רומנטי עם בן או בת הזוג שלכם. יקב הוא מקום שמגיעים אליו כדי לקבל מפלט מהשגרה ולהנות מהאוויר הצח, היינות המעולים והאווירה הרגועה שהוא מציע. בנוסף לאלה, ניתן לקיים ביקב אירועים מכל מיני סוגים. החל מסגירת שולחן וסיור למסיבת רווקות מגניבה וייחודית ועד סגירת היקב כולו למטרת אירוע משפחתי רחב יותר. 

האם צריך להזמין מקום מראש?

רוב היקבים מאפשרים הגעה עצמאית מבלי להזמין מקום מראש, אך קחו בחשבון שיש ימים עמוסים ביותר, במיוחד בסוף השבוע, בשישי ושבת. לימים אלה תמיד מומלץ לתאם הגעה או להזמין מקום מראש, כך תבטיחו שלא תישארו בחוץ ותפספסו את ההזדמנות לביקור באותו היקב.

בנוסף אם אתם מתכננים הגעה סביב אירוע חשוב, כמו יום נישואין, יום הולדת, מסיבת רווקות, או כל דבר אחר, כדאי להזמין שולחן מראש, כך תהיו בטוחים שלא יהיו בעיות באותו היום. אפילו אם מדובר באמצע השבוע אנחנו ממליצים להזמין מראש, לעולם אין לדעת מה יכול להתקיים באותו היום ביקב.

היכן בודקים את הכשרות של היקב?

מבחינת כשרות של היקבים, מן הסתם שיקבים שפתוחים בשבת לא יכולים להיות בעלי תעודת כשרות. אבל לגבי השאר, אתם תמיד יכולים להתייעץ בטלפון עם היקב עצמו ולברר איזה סוג כשרות הם מחזיקים במקום. אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם זמן, לעיתים הכשרות מצוינת גם באתר הבית של היקב, כך תוכלו להשיג את המידע מבלי לחכות שיענו לכם לשיחה.

ביקורות נבחרות על יקבים פתוחים בשבת

נילי כהן
יקב נחמני
נוף מרהיב, בגינה מטופחת, עם הרבה יין, הרבה גבינות מוקדמות וגבינות שמנת. ממש אהבנו את זה
יחיאל מלול
יקב קלע דוד
עמוס הוא בנאדם מקסים ,הסביר בסבלנות ובצורה מעניינת אייך הוא מייצר את היינות והגבינות,תוך שהוא מלווה את ההסבר בטעימות של היינות והגבינות,עוד זכינו לכמה סיפורים מתומצתים על מלחמת יום כיפור ולבנון, השרדונה הלבן ממש טוב,ובמחיר שווה.
שרון ארמי
יקב מישר
ביקרנו במהלך הקורונה. המקום מקסים והמארחים סופר ידידותיים! לקחנו סלסלת פיקניק ונהנינו מהשטיחים הירוקים המקיפים את המקום. היה פשוט מקסים! ממליץ בחום.

תשובות לשאלות נפוצות על יקבים פתוחים בשבת

בהחלט, יש לא מעט יקבים פתוחים בשבת ששווים ביקור. מעבר לכך, רבים מהיקבים פתוחים בשבת יציעו לכם גם ארוחה לצד היין וחלקם יציע גם סיורים ופעילויות נוספות.

זה מאד תלוי. יקבים רבים יציעו לכם טעימות יין. בחלקם תוכלו להוסיף ארוחה/נשנושים ובחלקם אפילו סיורים ופעילויות נוספות. ניתן לומר שבילוי ביקב עשוי לעלות כמה עשרות-מאות שקלים.

יש לא מעט יקבים פתוחים בשבת. תוכלו להתרשם מכך באתר שלנו. אתר כל יקב מציג מעל ל-100 יקבים, חלק משמעותי מהם הם יקבים פתוחים בשבת.