Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
כללי

הכל על יקב צפת העתיקה

דירוג של 0 ביקורות:
0.0/5

(דרג/י)

כתובת: יקב צפת העתיקה

אתר כל יקב אוסף מידע על יקבים ברחבי הארץ ומציג אותם בצורה מרוכזת, נוחה וברורה. עם זאת, אתר כל יקב אינו מהווה אתר רשמי של מי מהיקבים שמופיעים באתר ולכן, רמת הדיוק של התוכן יכולה ללקות בחסר. לפני שמחליטים לאן נוסעים, יש להתעדכן בנכונות הפרטים מול היקב עצמו.

שיתוף:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ

קצת על יקב צפת העתיקה

על היקב
יקב צפת העתיקה נמצא בצפת בין הסמטאות והגלריות שבלב העיר העתיקה ומעניק נופך נוסף למתחם זה , תיירים המגיעים לעיר להתחכך ביופייה ולטבול בקדושתה לא מוותרים על ביקור ביקב .

היקב נחשב ליקב בוטיק (גראז') בסגנון דרום צרפת, בורדו, המשלב ייצור בתהליכים ידניים מסורתיים וטכנולוגיה מודרנית .

את תהליך ייצור היין עוטפים הנשמה והמגע האישי של המשפחה כצוות ובראשם אבי המשפחה היינן משה אלון שהינם אנשים יראי שמים .

בשנים האחרונות הדור השני עושה את כל עבודת ייצור היין החל מבציר הענבים , הפרדת הענבים והתססתם . בהמשך סחיטת הענבים וביצוע שפיה ליין . לאחר יישון היין , בקבוק והדבקת תוויות .

כל מי שנכנס ליקב מתקבל על ידי ילדי הדור השני אשר מקבלים את פני המבקרים בסבר פנים יפות תוך מתן הסברים מעמיקים על ייצור היין ולבסוף מכירת התוצרת למבקרים אשר נרגשים ומשתאים מהמקצוענות של ילדי דור ההמשך.

על ההיסטוריה
בשנת 1995 כאשר ייצור היין בישראל נעשה בעיקר על ידי היקבים הגדולים בישראל והמושג "יקב בוטיק" לא היה שגור בפינו, החל יקב צפת העתיקה את דרכו .

לאחר שנים רבות של "גלות מרצון" בתאילנד החליט משה אלון - יינן היקב לחזור בתשובה , לחזור ארצה וללמוד בישיבת "אור יקר" בצפת. תוך כדי לימוד תורה עבר משה הכשרה בעשיית יין. בימי הבציר התקבצו ביקב בחורי ישיבה אשר שבעו מעולם החומר ושהחליטו להשתקע בצפת הקדושה ולעסוק בעולם הרוח והתורה . מיד בהגיע הענבים מהכרמים , הסתערו הבחורים על המשאית ופרקו קרטונים עמוסי ענבים אל גג היקב ליד בור דריכה דמוי גת קדמונית . חלק מהבחורים שפכו את תכולת הקרטונים לתוך בור הדריכה וחלק מהבחורים דרך ברגליו על הענבים , הענבים הפצועים והנוזלים זרמו לתוך מכלי פלסטיק לשם תסיסה. בהמשך התהליך נשמר היין בחביות בתוך חדרי האבן האפלים אשר שמרו על קרירות במשך כל השנה.

בתקופה זו יצא שמעו של היקב למרחוק וקהילות רבות מכל החוגים בקשו לרכוש יין של יקבי צפת העתיקה , הן בשל איכותו , הן בשל כשרותו המהודרת , הן בשל הצוות שעמל בייצורו והן בשל מקום ייצורו בעיר הקודש צפת ת"ו.

עשר שנים מאוחר יותר הורחב היקב במבנה הנוכחי אשר נמצא במרכז העיר העתיקה וכן נרכש ציוד חדיש אשר שיפר וייעל את תהליך ייצור היין ותרם משמעותית בהגדלת איכות היין שנוצר .

מה מיוחד ביקב צפת העתיקה?

על מרכז מבקרים וסיור מודרך
ביקב קיים מרכז מבקרים בסגנון (יקב גראז')-היקב הוא מפעל קטן בו נמצא גם מרכז המבקרים.

בסיור פוגשים את המשפחה המנהלת את היקב . המבקרים משוחחים עם המשפחה ונחשפים לסיפור האישי שלה – חזרה בתשובה, החיים בעיר העתיקה בצפת, הקמת היקב והחיים המשפחתיים כחלק בלתי נפרד מהעבודה החקלאית בכרם וביקב עם הדור השני של המשפחה.

מרכז המבקרים מארח קבוצות תיירים מהארץ העולם ומטמיע את המוטו לפיו " היין יכול לחבר בין העולמות". בקשא הבלתי אמצעי עם המבקרים מחדד את האמירה ששפת היין משותפת לכל המגזרים .הסיור הינו חוויה אותנטית, מרגשת ובלתי נשכחת. אחד הדברים המייחדים את מרכז המבקרים שלנו שהוא קיים כיקב גראז', דהיינו יקב מפעל קטן ולכן המבקרים המגיעים ליקב יכולים לראות את תהליך ייצור היין ואת מכלי התסיסה ואת המכבש (פרס) מעץ , שבו כובשים את הענבים וכן את שאר הציוד שבו מייצרים את היין. במקום מוצב מסך שבו מוצגים סרטונים ותמונות שתועדו מתחילת הקמת היקב ובהם מוצגים הכרם ותהליכי ייצור יין עם המשפחה

ביקב מתקיים סיור מודרך לפי בקשה . ניתן לעשות טעימות של יינות היקב בעלות סמלית .קבוצות יכולות בתיאום מראש לקבוע סיור הכולל טעימות יין וגבינות .ניתן לרכוש את יינות היקב אך ורק במרכז המבקרים או בחנות האתר .

נשמח לעמוד לשירותכם,
יקב צפת העתיקה
סימטת בית יוסף 29, עיר עתיקה צפת, ישראל
תיאום ביקורים: 054-3478874 שירות לקוחות: 050-4480884

מה אפשר לעשות ליד יקב צפת העתיקה?

פארק עמק התכלת בצפת- עיריית צפת יחד עם קק"ל פתחו את פארק עמק התכלת, 580 דונם של חורש טבעי, בוסתנים, בעלי חיים, מסלולי הליכה, נחלים ומפל קסום בליבה של העיר.

רחוב ירושלים בצפת- הרחוב הראשי של צפת הינו רחוב ירושלים ובו תמצאו את כל מה שחיפשתם החל מביגוד, מזון, פירות, תבלינים, כלי בית, מתנות, פרחים ואפילו מכולות, רחוב אותנטי ומיוחד.

ביקורות על יקב צפת העתיקה

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

מה כתבנו על יקב צפת העתיקה בבלוג?

לצערנו אין כרגע תוצאות
API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.

שעות פעילות

יום ראשון 10:00–19:00
יום שני 9:00–19:00
יום שלישי 9:00–19:00
יום רביעי 9:00–19:00
יום חמישי 9:00–19:00
יום שישי 9:00–17:00

איך מגיעים?

טלפון: 054-347-8874
האם את/ה בן/ת 18 לפחות?

אתר זה מיועד למשתמשים בגיל 18 ומעלה בלבד. בסגירת חלון זה והמשך גלישה באתר הנך מאשר/ת שאת/ה עומד/ת במגבלה זאת. אם טרם הגעת לגיל 18, אנו מבקשים ממך לצאת מן האתר באופן מיידי.

יש מצב שנוכל לתת לך הטבה שווה ממש :)

מצטרפים לניוזלטר (רשימת התפוצה שלנו) ומקבלים עדכונים על הטבות, מבצעים וטיפים שווים לפני כולם!

לא בקטע של ניוזלטר? אנחנו מקיימים מלא פעילויות גם בקבוצת הפייסבוק שלנו: הגרלות, הטבות והמלצות שוות! זה ממש קל וממש מהיר להצטרף, עדיין לא מאוחר 😎

רוצים לשלב בטיול שלכם חוויה נוספת? בקרו באתר שלנו לעגלות-קפה! ☕

יש מצב שיש לנו אחלה הטבה בשבילך!

איך מקבלים? משאירים לנו כתובת מייל ושם, אנחנו נדאג לשאר. לפעמים יש לנו הטבות ייחודיות גם עבור יקבים אחרים אז שווה להשאר מעודכנים.

דילוג לתוכן