Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
כללי

יתרונות בריאותיים של יין

יין באופן מפתיע או לא, יכול להיות בעל תכונות בריאותיות רבות. כמו שאומרים, כוס יין אחת ביום יכולה לעשות פלאים. אין ספק שעדיין מדובר בצריכת אלכוהול והיא חייבת להיות מתונה, שקולה ובאחריות. כמו כן, אם אתם מתמודדים עם מצבים רפואיים מסוימים, או נוטלים תרופות מסוימות, מומלץ להתייעץ עם הרופא לפני צריכה של אלכוהול. וכמובן שבכל מקרה שלא יקרה, אין לשתות אלכוהול (לא משנה מה הסוג) בהיריון ומומלץ להימנע ממנו בכל מחיר.

אך אם אתם לא מוגדרים ברשימה מעלה וחובבי יין, הנה כמה סיבות שיכולות לגרום לכם לצרוך יין בעקבות היתרונות הבריאותיים שלו.

איזה יין עדיף?

קודם כל חשוב לדעת שרוב היינות בעלי היתרונות הבריאותיים הם יינות אדומים. הסיבה היא שבתהליך יצירת היין הם מותססים עם הקליפות של הענבים. הקליפות של הענבים ידועות בהרבה יתרונות בריאותיים וכך גם זרעי הענבים. היום ניתן לראות יותר ויותר תוספי תזונה ומוצרי טיפוח, שמבוססים על קליפות או זרעי הענבים. אלה לרוב עושים שימוש בהם במטרה לעזור לתנועת המפרקים בגוף, להצעיר את העור ועוד.

כמובן שגם ליין הלבן יש את היתרונות הבריאותיים שלו, אך אין ספק שהיין האדום מתעלה עליו בנושא הזה. בנוסף, ליין האדום יש מרכיב שנקרא טאנין, שנמצא בקליפות הענבים. הטאנין עוזר ליישונו ולטעמו העשיר של היין. ליין הלבן אין את הרכיב הזה ועל מנת לפצות על כך בטעם, מתווסף לו חומציות גבוהה יותר. הדבר הזה יכול לגרום לעידוד של צרבת מוגברת בקרב אלה שסובלים מכך.

כמו כן, ליין אדום יש יותר פוליפנולים מיין לבן, מה שהופך אותו לבעל השפעה בריאותית גבוהה יותר. אך אל תחשבו שזה אומר שכל היינות האדומים הם בעלי תכונות בריאותיות וגם כאן המנעד רחב. חשוב להבין שככל שהיין מתוק, יותר כך יש בו פחות פוליפנולים. הזנים הטובים ביותר לשתייה הם קברנה סוביניון, פטיט סירה ופינו נואר.

יתרונות בריאותיים ליין

אז מה הם היתרונות הבריאותיים?

כפי שנאמר רוב התכונות הבריאותיות של היין מגיעות מהיין האדום. אך חשוב לקחת בחשבון שהיין אינו שיקוי קסם ולא יכול להעביר מחלות או לפתור בעיות בגוף. מומלץ לצרוך בכמות מתונה ולא לעיתים קרובות מידי, כי אחרת ההשפעה יכולה להיות הפוכה והאלכוהול יכול לגרום לנזקים. בכל מקרה אלה חלק מהיתרונות הבריאותיים שבשתיית יין מתונה.

נוגדי חמצון – יינות אדומים בעלי תכונות רבות של נוגדי חמצון גבוהים. הסיבה כמובן נובעת מקליפות הענבים שעשירות בנוגדי חמצון. אלה יכולים לעזור בהגנה על הלב, שמירה על כלי הדם ואפילו להוריד את הדלקתיות שקיימת בגוף.

הגנה מפני רדיקלים חופשיות ונטולי חמצן – מחקר שפורסם באוניברסיטת LAVAL שבקנדה, הוכיח ששתיית יין יכולה לסייע בחסימה של יצור רדיקלים חופשיים בחניכיים, מה שיכול להגן על בריאות החניכיים. בנוסף יין עוזר להגנה על המוח והכליות, באמצעות חסימה של הצטברות רדיקלים נטולי חמצן. אלה אופייניים בעיקר בקרב אנשים בעלי דיאטה עשירה בכולסטרול.

מוריד את הסיכון למחלות לב – זה דבר ידוע שאחת מהתכונות הכי נפוצות של יין, הוא שהוא משמח לבב אנוש. יין ידוע בתור משקה שעוזר להפחתת הסטרס בגוף ובמוח. הדבר הזה בעצם הוכיח, ששתיית יין מפחיתה משמעותית את הסיכון לחלות במחלות לב שונות.

מפחית נדודי שינה – גם כאן היין האדום מקבל יתרון משמעותי בזכות קליפות הענבים. אלה מכילות את ההורמון מלטונין, שהוכח כמסייע בפתרון בעיות שינה. אז בפעם הבאה שאתם לא מצליחים להירדם, שתו כוס יין אדום ותהנו משינה עמוקה עד הבוקר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

האם את/ה בן/ת 18 לפחות?

אתר זה מיועד למשתמשים בגיל 18 ומעלה בלבד. בסגירת חלון זה והמשך גלישה באתר הנך מאשר/ת שאת/ה עומד/ת במגבלה זאת. אם טרם הגעת לגיל 18, אנו מבקשים ממך לצאת מן האתר באופן מיידי.

יש מצב שנוכל לתת לך הטבה שווה ממש :)

מצטרפים לניוזלטר (רשימת התפוצה שלנו) ומקבלים עדכונים על הטבות, מבצעים וטיפים שווים לפני כולם!

לא בקטע של ניוזלטר? אנחנו מקיימים מלא פעילויות גם בקבוצת הפייסבוק שלנו: הגרלות, הטבות והמלצות שוות! זה ממש קל וממש מהיר להצטרף, עדיין לא מאוחר 😎

רוצים לשלב בטיול שלכם חוויה נוספת? בקרו באתר שלנו לעגלות-קפה! ☕

דילוג לתוכן